성공적 인수로 달성한 1천만 구독자, 1500만명 위한 NYT의 전략

요약 

필수가 된다는 것은 사람들의 삶에서 매우 가치 있고 다양한 요구를 충족하는 '뉴스보도'와 '라이프스타일 제품'을 만들어 수용자가 직접 찾고 지속적인 일상 습관을 형성하는 것을 의미.


1. 게임 등 라이프스타일로 새 유입 경로 개척


- 외부 플랫폼 통한 뉴스 유입량 감소. 지금 뉴욕타임스와 언론사를 둘러싼 환경은 "플랫폼에서 일반 뉴스 독자를 언론사로 보내는 수가 줄어든 상황". 갈수록 떨어지는 뉴스 기반 유입.

- 뉴스 회피가 일상화하거나 확산하고 있고, 소셜플랫폼들의 뉴스 배제 경향은 더 강해지고 있고, 구글 SGE 등 AI 기반 검색도 뉴스 트래픽에 부정적인 영향을 미칠 것이라는 전망이 높음.

솔루션으로서 라이프스타일 제품. 뉴스 이외의 퍼널이 번들로의 진입 경로로서 점점 더 효과적이라는 분명한 증거도 확인. 

- 이미 뉴욕타임스는 유입 퍼널을 보완하기 위해 게임 중 하나인 '커넥션'(connection) 개발에 투자를 해왔고 확실히 성공적. 무료로 즐길 수 있는 이 게임은 다른 유료 게임으로 연결되거나 뉴욕타임스 뉴스에 대한 정보를 떠올리게 함. 

- 게임 '워들'(Wordle). 2022년 1월 와들이라는 개발자로부터 인수. 당시 100만 달러(우리 돈 13억원 정도) 정도의 인수 금액을 치른 것으로 보도. 13억 정도를 들여 인수한 워들은 뉴욕타임스 안에서 상당한 위력을 발휘. 특히 플랫폼의 도움없이 사용자를 유입시키는 힘이 강력.

- 소셜미디어 플랫폼이 뉴스 노출의 비중이 줄이더라도 이들 게임과 스포츠를 포함한 라이프스타일 제품들이 뉴욕타임스 번들 등으로 새로운 사용자를 계속 끌어오고 있는 것.

- 뉴욕타임스의 강력한 유입 채널 역할을 해주는 두 제품은 워들과 디애슬래틱. 레비엔 CEO 취임 뒤 인수한 자산들이라는 점. 그것도 구독자수 1000만 명을 달성하기 위해 인수를 결정한 자산들. 이들 두 라이프스타일 제품은 단순히 번들로의 유입 채널 효과뿐 아니라 광고 수익을 견인하는 역할. 

- 뉴욕타임스는 자체 데이터에 기반한 자체 광고 상품을 운영하고 있음. 현재 이 상품은 게임, 스포츠 등 라이프스타일 영역에 계속 확장하고 있는 중이고, 뉴스를 넘어 카테고리를 확장할 수 있으니 광고주 영역도 늘어날 수 있음. 여기에 타깃팅 기술까지 더해지면서 디지털 광고 수익을 견인할 수 있는 기회를 얻고 있는 셈. 그리고 핵심은 도달. 



2. 국내 언론사에 주는 교훈 : 포털 없는 유입채널 마련


포털 없는 유입 채널 개발 :  포털이 뉴스를 포기하냐 아니냐와 관계 없이 언론사들은 스스로의 유입 채널을 반드시 구축해야 함. 그 새로운 유입채널이 또다른 라이프스타일 영역일 수도 있음. 중요한 건 더 많은 사용자를 자사 공간과 제품으로 넘겨주는 강력한 자체 유입 퍼널이 반드시 필요하다는 것.


유입 채널 확보 위한 인수 자산 모색 : 스스로의 힘으로 구축하기 어렵다면 인수도 검토해야 함. 뉴욕타임스가 워들을 인수한 가격은 13억원 정도. 중요한 건 그러한 가치를 알아보고 일찌감치 움직여 실행한 곳이 있느냐일 것. 이러한 성장을 뒷받침할 수 있는 언론사 내부 문화와 리더십이 매우 중요하다는 것을 시사. 


Summary

- Being essential means creating "news reports" and "lifestyle products" that are very valuable and meet various needs in people's lives, so that the audience finds themselves and forms continuous daily habits.


1. Exploring new inflow paths with gaming and other lifestyles



- The inflow of news through external platforms is decreasing. The environment surrounding the New York Times and media outlets is that the number of general news readers sent from the platforms to media outlets has decreased. The influx of news-based media is decreasing.

- News avoidance is becoming more common or spreading, social platforms are becoming more inclined to exclude news, and AI-based searches such as Google SGE are also expected to negatively affect news traffic.

- Lifestyle products as a solution, as well as clear evidence that funnels other than news are increasingly effective as entry routes to bundles.

- The New York Times has already invested in developing one of its games, Connection, to complement the influx of funnel, and is certainly successful. The free-to-play game leads to other paid games or brings up information about the New York Times news.

- Wordle, a game developed by Wardle, was acquired in January 2022. It was reported that Wardle was acquired for about 1 million U.S. dollars at the time. Wordle, which was acquired for about 1.3 billion won, displayed considerable power in The New York Times. In particular, it has the power to attract users without the help of the platform.


- Even if social media platforms reduce the proportion of news exposure, lifestyle products including these games and sports continue to attract new users through the New York Times bundle.

- The two products that serve as strong channels of inflow for the New York Times are Wordle, The Athlete, and Levien acquired assets after taking office. They are assets that were acquired in order to garner 10 million subscribers. These two lifestyle products not only contribute to the channel effect of inflow into the bundle, but also to driving advertising revenue.

- The New York Times operates its own advertising product based on its own data. Currently, this product is continuously expanding into lifestyle areas such as games and sports, and as categories can be expanded beyond news, advertisers can expand as well. By adding targeting technology to this, it is gaining an opportunity to drive digital advertising revenue. And the key is to reach.


2. Lessons for domestic media companies: Establishing an inflow channel without a portal

- Development of inflow channels without portals: Regardless of whether portals give up news or not, media must establish their own inflow channels. The new inflow channel may be another lifestyle area. The important thing is that a strong self-inflow funnel is essential to hand over more users to their space and products.

- Seeking acquired assets to secure inflow channels: If it is difficult to build with one's own power, one should consider acquiring the company. The New York Times bought Wordle at around 1.3 billion won (1.1 million U.S. dollars). What matters is whether there is any company that recognized such value and implemented it early on. This suggests that internal culture and leadership of media companies that can support such growth are very important.






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